Raporty

Zmieniamy środowiska uczenia się – raport z badań

Chcecie wiedzieć, w jaki sposób stworzyć w Waszej klasie innowacyjne i odpowiadające współczesnym wyzwaniom środowisko uczenia się? W naszym raporcie przedstawiamy podsumowanie współczesnych badań na temat otwierania przestrzeni edukacyjnych. Najważniejszym wnioskiem płynącym z naszego raportu jest to, że przebudowa samej szkoły tylko po to, żeby wyglądała ładniej i nowocześniej, mija się z celem. Powinniśmy myśleć o transformacji szkoły, nie tylko jako przestrzeni fizycznej, ale i o zmianie sposobów nauczania, budowaniu relacji w szkole i poza szkołą, organizacji procesu nauczania z wykorzystaniem narzędzi technologicznych. Myślenie o nowoczesnej przestrzeni uczenia się zakłada, że u podstaw wszelkich przemian w przestrzeni fizycznej powinna stać refleksja, jak planować „przebudowę“ sposobów uczenia się przez uczniów, dbając, aby były one bardziej dopasowane do indywidualnych potrzeb oraz do świata, w którym osadzona jest edukacja. Innowacyjne środowisko uczenia się to nie tylko nowoczesne opakowanie, ale przede wszystkim nowoczesne podejście do procesu nauczania wspierające aktywne uczenie się oraz współpracę, budujące mosty między teorią a praktyką oraz przekazujące odpowiedzialność za proces edukacji na ucznia. Więcej w naszym raporcie:

PEŁNA WERSJA RAPORTU Z BADAŃ PL

SKRÓCONA WERSJA RAPORTU Z BADAŃ PL

SKRÓCONA WERSJA RAPORTU ENG

 

Raport z pilotażu - dobre praktyki szkół

To, jak w praktyce sprawdzają się wypracowane w projekcie pomysły na otwieranie przestrzeni edukacyjnych, proponowane metody pracy i przykładowe rozwiązania sprawdzało z nami sześć szkół. W ramach pilotażu przeszły przez cały proces zmiany przestrzeni edukacyjnych. Zapraszamy do lektury raportu z pilotażu i wypracowanych przez szkoły dobrych praktyk. 

RAPORT Z PILOTAŻU W SZKOŁACH: DOBRE PRAKTYKI