W związku z powiększającą się liczbą uczniów, w Szkole Podstawowej Northbury w Londynie dobudowano kolejne, czwarte skrzydło do już trzech istniejących.
Liderem projektu "Przestrzenie edukacji 21.
Otwieramy Szkołę!" jest:
Chcemy aby tworzenie modelu przestrzeni edukacyjnej odbywało się przy udziale samych zainteresowanych: dyrektorów, nauczycieli, uczniów a w końcu rodziców. Chcemy, aby projekt opierał się na wymianie doświadczeń i dobrych praktyk, które ułatwią zdiagnozowanie i rozwiązanie rozpoznanych problemów, w tym określenie podobieństw i różnic w sytuacji polskich szkół. Poniżej znajdziecie najciekawsze pomysły dotyczące przestrzeni fizyczno-architektonicznej.
Podziel się dobrą praktyką!
Jeśli Twoja szkoła wprowadziła, albo planuje wprowadzić ciekawe rozwiązanie dotyczące przestrzeni fizyczno-architektonicznej - dołącz do nas i zainspiruj innych swoimi działaniami i pomysłami!
W związku z powiększającą się liczbą uczniów, w Szkole Podstawowej Northbury w Londynie dobudowano kolejne, czwarte skrzydło do już trzech istniejących.
Szkoła Podstawowa nr 58 im. Jerzego Kukuczki, to jedna z najstarszych szkół w Poznaniu. Może się wydawać, że w szkole która powstała 125 lat temu trudno o elastyczną i przyjazną przestrzeń edukacyjną.
Klasyczna sala lekcyjna rzadko zaskakuje nas swoim wyposażeniem i układem. Rzędy ławek i krzeseł, biurko nauczyciela, tablica niezależnie czy tradycyjna, czy interaktywna mają swoje, na stałe przypisane miejsce.
Szkoła Podstawowa Canning Street, Newcastle upon Tyne w Wielkiej Brytanii zdecydowała się na polepszenie warunków nauczania i uczenia się, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu budynku szkoły na środowisko, powiększenia powierzchni pomieszczeń
Od dwóch lat Gimnazjum nr 24 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu jest w procesie zmiany - pogłębionego rozumienia misji szkoły, dostrajania uczenia i uczenia się społeczności szkolnej. To bardzo trudna zmiana, wymaga nowego „widzenia szkoły” przez dyrektora i nauczycieli.
W Niepublicznym Przedszkolu i Żłobku WOW króluje wielofunkcyjny mebel, który jednocześnie stanowi przegrodę między pokojami i korytarzem.
O ile nie jest stwierdzone inaczej, prawa do materiałów na stronie posiada Centrum Edukacji Obywatelskiej, a teksty są dostępne na licencji CC BY-NC-SA - Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach. Licencja nie obejmuje zdjęć, filmów i materiałów graficznych. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych treści.