Inspiracje Technologiczne

Chcemy aby tworzenie modelu przestrzeni edukacyjnej odbywało się przy udziale samych zainteresowanych: dyrektorów, nauczycieli, uczniów a w końcu rodziców. Chcemy, aby projekt opierał się na wymianie doświadczeń i dobrych praktyk, które ułatwią zdiagnozowanie i rozwiązanie rozpoznanych problemów, w tym określenie podobieństw i różnic w sytuacji polskich szkół. Poniżej znajdziecie najciekawsze pomysły dotyczące przestrzeni wirtualno-technologicznej. 

Podziel się dobrą praktyką!

Jeśli Twoja szkoła wprowadziła, albo planuje wprowadzić ciekawe rozwiązanie dotyczące przestrzeni wirtualno-technologicznej - dołącz do nas i zainspiruj innych swoimi działaniami i pomysłami!

Główne wyzwania związane z korzystaniem z nowych technologii można podzielić na 3 katergorie: problemy ze sprzętem, kompetencje osób pracujących ze sprzętem i ich podział obowiązków oraz pomysły na mądre i efektywne zajęcia z wykorzystaniem TIK.

W jaki sposób efektywnie wykorzystywać Wi-Fi?

E-nauczycielką/-lem nie można zostać z nakazu czy w drodze mianowania.

Wprowadzanie TIK w szkole powinniśmy traktować jako ważny element strategii zarządzania szkołą. Tylko jak zacząć wprowadzać zmiany? Odpowiedzi poszukiwali nauczyciele i nauczycielki programu "Szkoła z klasą 2.0."

 

Praca na platformie wszystkim się opłaca i otwiera przed uczniami i nauczycielami nowe możliwości współpracy. Na platformie można umieszczać różne materiały edukacyjne, wykłady, testy, zdjęcia, inne materiały wspomagające edukację ucznia.

Można czasem usłyszeć zdania typu: jeśli nie ma cię w sieci – nie istniejesz. Albo w bardziej stonowanej wersji: to, jak prezentujemy się w sieci, jest kluczowe dla tego, jak jesteśmy odbierani przez świat zewnętrzny. Zdania dotyczą oczywiście tak osób, jak i organizacji.